الهی :
تو هدفی ، من دنبال توام
تو معبودی ، من عبد توام
تو عشقی ، من عاشق توام
تو نوری ، من شب پره توام
تو بال باش ، من پرنده ام
تو ارباب باش ، من برده ام
تو همراه باش ، من رونده ام
تو ناز باشی ، من نیازم
تو آوازباشی ، من یه سازم
خدایا فقط باش ، که بی تومی بازم
.
.
.
الهی امین ...
سلاҐ בوستای عزیزҐ خوش اومـבیـב به وبلاگ من
من عاطـ؋ـه مطلبیان حضور سبزتان را گرامی میـבارҐ
نظر یاـבتون نره مرسی
مسابـᓆـه ؋ـرهنگی هنری پرسش مهر
با موضوع ᓆـرآن پژوهی
ناҐ و ناҐ خانواـבگی : عاطـ؋ـه مطلبیان
ڪلاس : چهارҐ ریاضی
مـבرسه : شهیـבان شراـ؋ـت چالش تر
استان چهارمحال و بختیاری ناحیه 1
همانطور که می دانید کهکشان ها نیز در جهان هستی با سرعت زیادی در حال حرکت هستند و گاهی که دو کهکشان نزدیک به هم می شود نیروی جاذبه آنها سبب کشیده شدن کهکشانها به سمت همدیگر و ادغام آنها با هم می شوند.تصویر مربوط به ادغام دو کهکشان NGC 2207 و IC 2163 با همدیګر است که توسط تلسکوپ ESO گرفته شده است.
۱۲ فوریه روز تولد چارلز داروین است مردی که منجر به ارائه نظریه تکامل در مورد منشا انسان شد.در نظریه تکامل یا فرگشت انتخاب طبیعی و تغیرات ژنتیکی در نسل ها باعث پیدایش صفات یا موجودات جدید می شود.این نظریه اعلام کرد که موجودات در طول زمان بصورت ثابت نبوده اند و در نسل های مختلف تغیر کرده اند.و در نتیجه تغیر در اندام ها موجودات جدید پدید می آیند.
کرمچاله ها پل های کوانتمی در فضا و زمان هستند که بنا به نظریه نسبیت انشتین یک پل میانبر در فضا و زمان هستند.وجود کرمچاله را انشتین در سال 1935 بر اساس نظریه نسبیت عام خود پیشنهاد داد.و کرمچاله ها از دیدگاه نظری فاصله فضا و زمان را کاهش می دهند و علاوه بر اینکه می توانند یک میانبر برای جهش بین فاصله های دور باشند ممکن است امکان سفر در زمان را فراهم نمایند.دانشمندان در آینده می خواهند با استفاده از کرمچاله ها فاصله های نجومی را کمتر و سرعت سفر در فضا را بیشتر نمایند.
هر گاه یک ستاره ای می میرد یا در حال مرگ است دو احتمال وجود دارد احتمال اول این است که بقایای ستاره تبدیل به سیاهچاله شود ولی یک احتمال دیگر نیز وجود دارد و آن این است که وقتی که سوخت ستاره هسته ستاره در یک فرآیند فیزیکی شرکت کند و مقداری از مواد ستاره به داخل هسته فروبریزند و با بزرگتر شدن هسته انفجار عظیمی به وقوع بپیوندد.یک اتفاق جالب که در آدامه به آن خواهیم رسید این است که با واپاشی هسته مقدار زیادی از مواد ستاره و گازها از جمله هیدروژن از آن ساطع می شود.
قانونی بنام پایستگی انرژی وجود دارد که اظهار می کند : انرژی نه به وجود می آید نه از بین می رود بلکه از صورتی به صورت دیگر تبدیل می شود.
اما اصلی بنام قانون دوم ترمودینامیک یا قانون آنتروپی نیز وجود دارد که اظهار می کند:
یکی از تعابیری که با اعمال قانون دوم ترمودینامیک به کل جهان به دست می آید این است که جهان در آغاز پیدایش, آنتروپی مشخصی داشته است ولی مقدار آن رفته رفته افزایش پیدا کرده است.این افزایش آنتروپی تا جایی ادامه پیدا می کند که جهان به حالت تعادل ترمودینامیکی برسد. آنگاه از فعالیت باز خواهد ماند و هیچ اتفاقی در آن به وقوع نخواهد پیوست و به اصطلاح خواهد مرد. این فرایند به مرگ حرارتی (Heat death) جهان معروف است.[1]
مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستاناست که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شدهاست. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان محسوب میشود..قدمت اهرام جیزه به سلسله چهارم مصر میرسد که نامهای آنها عبارتند از هرم خوفو،هرم خفره و هرم منکور. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفت گانه است.[1]
موضوع قصاص در قرآن از آیات مختلفی استنباط می شود مثلا در آیه 194سوره بقره نوشته شده است:
الشَّهْرُ الْحَرَامُ بِالشَّهْرِ الْحَرَامِ وَالْحُرُمَاتُ قِصَاصٌ فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُواْ عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿۱۹۴﴾
اين ماه حرام در برابر آن ماه حرام است و [هتك] حرمتها قصاص دارد پس هر كس بر شما تعدى كرد همان گونه كه بر شما تعدى كرده بر او تعدى كنيد و از خدا پروا بداريد و بدانيد كه خدا با تقواپيشگان است (۱۹۴)
در سایت ویکیپدیا در باره حرکت براونی نوشته شده است:
حرکت براونی (به انگلیسی: Brownian motion) در فیزیک به نوعی از حرکت تصادفی ذرات غوطهور درسیال (مایع یا گاز) بر اثر بخورد این ذرات با اتمها یا مولکولهای سیال گفته میشود.
در سال ۱۸۲۷ رابرت براون گیاهشناس هنگامی که توسط میکروسکوپ به گردههای گیاه معلق در آب نگاه میکرد، متوجه حرکت ذرات در آب شد، ولی نتوانست توجیهی برای آن پیدا کند.
منــــم قرآن كتـــــــاب آسمانـــي كه هستم تا قيامـت جــــاودانـــي
خدا را در حقـيـقـــت مـن زبانـــم دهم داد سخن آن سان كه دانـي
بشــر را ميدهـم بهر سعــــادت به عالم خط و مشي زندگــانـــي
منـــم آن مـشعــل راه هدايـــــت هدايت ميكنم با خوش زبـــانـــي
نــور قــرآن رهگشــا و رهنماست
هــر كلامــش پــرتــو ذات خداست
تكيه گاهي محكمســت و استوار
صــد اشــارت دارد از آن كـــردگــار
پايــه عــدل و داد قرآن است
درس صــلــح و جــهاد قرآن است
مكتــب مــهر و شيـوه وحدت
شــاخــص صــدق و مظهر حكمت
بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
وَ الضحَي(1)
وَ الَّيْلِ إِذَا سجَي(2)
مَا وَدَّعَك رَبُّك وَ مَا قَلي(3)
وَ لَلاَخِرَةُ خَيرٌ لَّك مِنَ الأُولي(4)
وَ لَسوْف يُعْطِيك رَبُّك فَترْضي(5)
أَ لَمْ يجِدْك يَتِيماً فَئَاوَي(6)
وَ وَجَدَك ضالاًّ فَهَدَي(7)
وَ وَجَدَك عَائلاً فَأَغْني(8)
فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلا تَقْهَرْ(9)
وَ أَمَّا السائلَ فَلا تَنهَرْ(10)
وَ أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّك فَحَدِّث(11)
بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِذَا زُلْزِلَتِ الأَرْض زِلْزَالهََا(1)
وَ أَخْرَجَتِ الأَرْض أَثْقَالَهَا(2)
وَ قَالَ الانسنُ مَا لهََا(3)
يَوْمَئذٍ تحَدِّث أَخْبَارَهَا(4)
بِأَنَّ رَبَّك أَوْحَي لَهَا(5)
يَوْمَئذٍ يَصدُرُ النَّاس أَشتَاتاً لِّيُرَوْا أَعْمَلَهُمْ(6)
فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ(7)
وَ مَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شرًّا يَرَهُ(8)
بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
وَيْلٌ لِّكلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ(1)
الَّذِي جَمَعَ مَالاً وَ عَدَّدَهُ(2)
يحْسب أَنَّ مَالَهُ أَخْلَدَهُ(3)
َكلالَيُنبَذَنَّ في الحُْطمَةِ(4)
وَ مَا أَدْرَاك مَا الحُْطمَةُ(5)
نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ(6)
الَّتي تَطلِعُ عَلي الأَفْئِدَةِ(7)
إِنهَا عَلَيهِم مُّؤْصدَةٌ(8)
في عَمَدٍ مُّمَدَّدَةِ(9)
بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
أَ رَءَيْت الَّذِي يُكَذِّب بِالدِّينِ(1)
فَذَلِك الَّذِي يَدُعُّ الْيَتِيمَ(2)
وَ لا يحُض عَلي طعَامِ الْمِسكِينِ(3)
فَوَيْلٌ لِّلْمُصلِّينَ(4)
الَّذِينَ هُمْ عَن صلاتهِمْ ساهُونَ(5)
الَّذِينَ هُمْ يُرَاءُونَ(6)
وَ يَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ(7)
بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
أَلْهَاكُمُ التَّكاثُرُ(1)
حَتي زُرْتمُ الْمَقَابِرَ(2)
َكلا سوْف تَعْلَمُونَ(3)
ثُمَّ َكلا سوْف تَعْلَمُونَ(4)
َكلا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ(5)
لَترَوُنَّ الجَْحِيمَ(6)
ثُمَّ لَترَوُنهَا عَينَ الْيَقِينِ(7)
ثُمَّ لَتُسئَلُنَّ يَوْمَئذٍ عَنِ النَّعِيمِ(8)
ϰ-†нêmê§ |